Magic Bagan



Bagan - starożytne miasto i księstwo w Mjanmie (dawniej nazywana Birmą). Na jego terenie znajduje się ogromna liczba buddyjskich pagód (2230), świątyń (911) i klasztorów (415). Mimo tego, że sporo turystów zaczęło odwiedzać już to miejsce to wciąż jest ich na tyle mało, a teren jest tak duży, że łatwo jest znaleźć pagodę na której będziemy sami. 


Bagan okazało się miejscem tak magicznym, że postanowiłam spędzić tu trochę więcej czasu niż planowałam. Dzięki temu spacerowałam i jeździłam skuterem po całym kompleksie świątyń, miałam czas, żeby wdrapać się na pagodę, zaszyć się, podziwiać widoki i poczytać książkę w tym cudownym miejscu. 



Stylówkę też miałam niezłą :) ponieważ jeżdząc na skuterze po tak piaszczystym terenie kurzyło się nie do wytrzymania musiałam zakrywać twarz jak tylko się dało ;) 



Oczywiście jedną z głównych atrakcji Bagan są przepiękne wschody i zachody słońca, które można podziwiać ze świątyń oraz loty Balonami o wschodzie słońca, które pięknie wyglądają na fotografiach.


Wspominałam wcześniej, że Bagan nie jest tak bardzo turystyczne...cóż nie jest aż tak pięknie, na najsłynniejszych Pagodach ( z których widok jest podobno najbardziej malowniczy) wschody i zachody słońca wyglądają tak....





Jeśli jednak wybierze się sobie mniejszą pagodę, a mamy ich do wyboru dosłownie tysiące, można w spokoju podziwiać widoki i mieć ją całą dla siebie :) 



Magiczne Bagan daje setki powodów do zachwytu  zdecydowanie warto wstawać tutaj przed świtem! Jestem zakochana w tym miejscu i jest to jedno z tych miejsc do których bardzo chciałabym wrócić! 






Wszystkie zdjęcia autorstwa mojego lub Karoliny Mojeścik - która jest ze mną na jednym ze zdjęć :)

This entry was posted in ,,,. Bookmark the permalink.

Leave a Reply